Kemisk peeling

2010-11-04
Som några av er redan vet så går jag igenom en ansiktsbehandling med syra som kallas kemisk peeling. Idag var jag och träffade Carina Udd på Stockholm Medical skincare för tredje gången och fick min mandelsyrabehandling. Jag har köpt ett paket om 4 behandlingar och har nu en behandling kvar. Sedan ska jag också kompletera med en IPL behandling mot mina små spruckna blodkärl på sidan av näsan. Och sedan är jag klar, men kommer att hålla huden uppdaterad ungefär en gång om året för uppfräschning.

Och jag måste berätta för er att jag är så himla nöjd! Den här behandlingen ger verkligen magiska resultat och min hy (som förövrigt inte var så jättedålig innan) är nästan till perfekt (jag menar verkligen felfri) nu. Till denna behandling har jag också använt mig av speciell medicinsk hudvård som Carina valt ut åt mig.

Om jag lyckas knäppa några bra bilder så kommer ni också få ta del av resultatet senare när jag är helt färdig med alla behandlingar. Och för er som är nyfikna på exakt vad Carina gör på mig så finns mycket information på Stockholm Medical skincares hemsida och även på Carinas blogg. Carina är verkligen toppen!

En behandling tar ca 10 min och varje behandling görs med 10 dagars mellanrum. En behandlingskur om 4 behandlingar kostar 4000 kr + ca 1000 kr för hudvården man behöver. Ett av mitt livs bästa investeringar.

1 Comments

2010-11-04 @ 13:11:40

hej, såg din komentar på kissies blogg :D haha den var bäst!

Hur är de:)


Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback